maandag 27 mei 2013

Moestuinmaandag

Wat een heerlijke moestuinmaandag! Zo mag het heel snel moestuindinsdag worden!

Vanavond na het werk even heerlijk gewerkt in de moestuin. Alles geschoffeld, bijna alle gekregen plantjes uitgeplant, rabarber geoogst en munt afgesneden. Hard gewerkt dus en nu moe maar voldaan op de bank met een kop Chai thee.



Schoffelen was hard nodig, vooral tussen de aardappel. Ik kon nu eindelijk echt goed zien wat aardappel is en wat niet. Het heeft slechts 2 aardappelplanten `gekost` dus ik ben trots.  Er staan: Frieslander, Roseval en Gourmande aardappels.


Een verrassing toen ik op de tuin kwam. Mijn verjaardagscadeau was al in elkaar gezet! Heerlijk!


De gekregen wortel- en preiplantjes staan in de grond. Ik had zoveel wortel dat ik ook wat in het slabed heb gezet. 

Bloemen!


Sla en nu dus ook wortel. Aan sla staat er kropsla, eikenbladsla, veldsla, sla zonder naam van de buurman en bindsla.


De kolen groeien als... kool ja. Nog steeds niet uitgeplant, ze moeten in het bed rechts... Dat wordt een flink klusje donderdag.


Overzichtsfoto van de tuin. Helaas is Courgette en Pompoen veld meer wens dan realiteit. Ook de laatste twee courgetteplantjes zijn overleden. Nu maar even opnieuw zaaien.

En natuurlijk... De oogst! Uiteindelijk heb ik ook nog een hele bos munt afgesneden, maar toen had ik al geknipt!

Fijne week!




1 opmerking:

  1. Wat een geweldig verjaardagscadeau! Ga je vast veel plezier aan beleven. Heerlijk dat je al kan oogsten en genoeg in de maak dus. Het belooft een mooie dinsdag te worden...mmm.

    BeantwoordenVerwijderen